Μαραθώνιος της Ρόδου… προετοιμασία

texte en français

Περίπου στη μέση της προετοιμασίας για τον επόμενο μου μαραθώνιο… έξι εβδομάδες, σε ένα πλάνο 12 εβδομάδων, που θα με οδηγήσει, αν όλα πάνε καλά, στην γραμμή εκκίνησης στις 17 Απριλίου, μπροστά στο δημαρχείο της Ρόδου. Αυτή την ημέρα, είναι προγραμματισμένος ο 3ος Μαραθώνιος της Ρόδου. Είχα λείψει στους δυο πρώτους : το 2014, έτρεχα τον κλασσικό Μαραθώνιο, και το 2015, τον Μαραθώνιο του Παρισιού.

12227678_436375413222855_5786035103311577673_n

Πριν έξι βδομάδες, ήμουν τελείως μπερδεμένος : είχα σταματήσει το τρέξιμο για τρεις ολόκληρους μήνες, από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Δεκέμβριο, λόγω της παλιάς μου διπλής κήλης στη μέση. Το ηθικό με τα πάνω του και τα κάτω του, αναρωτιόμουνα αν θα μπορούσα μια μέρα να ξαναβρώ τα μονοπάτια μου.

Αρχές Ιανουαρίου, παράλληλα με φυσιοθεραπείες, ξαναρχίζω σταδιακά το τρέξιμο, έτσι για να δοκιμάσω την μέση μου. Χαλαρές μικρές προπονήσεις, χωρίς έντονο ρυθμό, αλλά και ένας μικρός αγώνας, το 10άρι της τάφρου, στον οποίο προσπαθώ να κρατήσω σταθερό ρυθμό, κοντά στον ρυθμό μαραθώνιου. Τα καταφέρνω έτσι και έτσι, άλλο πράγμα είναι όμως να αντέξω 42 χιλιόμετρα…

Τέλος Ιανουαρίου, αποφασίζω να ξεκινήσω αυτό το σχέδιο προετοιμασίας των 12 βδομάδων : τρεις κύκλους των 4 εβδομάδων, με 4 εβδομαδιαίες προπονήσεις, δυο χαλαρά τρεξίματα, μια διαλειμματική προπόνηση (ταχύτητας) και το ‘long run’ με κομμάτια με ρυθμό αγώνα. Προοδευτικότητα στον όγκο χιλιόμετρων, στην έκτη εβδομάδα έχω φτάσει στα 56 εβδομαδιαία χιλιόμετρα… Δεν είναι και πολλά για τέτοιους αγώνες, αλλά το σημαντικό είναι να αντέξει η μέση μου.

Και από αυτή την άποψη, καλά πάμε μέχρι τώρα… Εξημέρωσα πάλι τον πόνο, ξανάρξισα τις ασκήσεις ενδυνάμωσης ραχιαίων και κοιλιακών, και κυρίως, αποδέχομαι την ηλικία μου και τα προβλήματα που ακολουθούν, σκεπτόμενος ότι θα μπορούσε να ήταν πολύ χειρότερο.

Η ευχαρίστηση όταν τρέχω είναι τεράστια, κυρίως μετά από το 2015, που σε ότι αφορά το τρέξιμο, ήταν μια καταστροφική χρονιά. Ξαναβρίσκω τους αγαπημένους δρόμους, βρίσκω και καινούργιους, και ακολουθώ ξανά με μεγάλη όρεξη ένα σχέδιο προετοιμασίας.

20160124_094157[1]

Έτσι, στη μέση της προετοιμασίας αυτής, βλέπω με ανυπομονησία να έρχεται ο ημιμαραθώνιος της επόμενης Κυριακής, ό αγώνας Σορωνή – Απόλλωνα (20,8 χιλιόμετρα – 4η συμμετοχή για μένα), , που θα είναι σαν ένα τεστ : αν και ο αληθινός στόχος μου είναι ο μαραθώνιος του Απριλίου, Θα τα δώσω όλα στον αγώνα αυτό, και έτσι θα δοκιμάσω την κατάστασή μου αλλιώς σε σχέση με τις απλές προπονήσεις.

Είναι και για εμένα ένας ξεχωριστός αγώνας αφού ξεκινάει από το χωριό που με φιλοξενεί τόσα χρονιά τώρα ! Η διαδρομή, αν και πολύ δύσκολη, με αρκετές έντονες ανηφόρες στο δεύτερο μισό της, είναι καταπληκτική.

profil

Αν και δεν πρόκειται για τον κύριο μου στόχο, θα έχω στο νου τους προηγούμενους μου χρόνους σ’ αυτόν τον αγώνα : 1h57’58 το 2012, 1h55’16 το 2013, και 1h51’25 το 2014 (τραυματισμένος πέρσι… grrr). Θα προσπαθήσω να πλησιάσω το ατομικό μου ρεκόρ, αλλά για άλλη μια φορά, σκοπός αυτού του ημιμαραθώνιου είναι να σιγουρευτώ για την κατάσταση της μέσης μου…

Publicités

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion /  Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion /  Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion /  Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion /  Changer )

w

Connexion à %s